În perioada 8-18 martie 2016, aplicația MySMIS 2014, modulul ”Depunerea cererii de finanțare”, poate fi testată de către public, pentru familiarizarea cu modalitatea de lucru.
Aplicația poate fi accesată prin intermediul link-ului https://2014.mysmis.ro și de pe website-ul Ministerului Fondurilor Europene (MFE) -www.fonduri-ue.ro, secțiunea MySMIS 2014. În aceeași secțiune de pe site-ul MFE sunt publicate și documente-suport relevante pentru cei care vor sa testeze aplicația sau care vor depune ulterior cereri de finanțare – manuale, tutoriale, întrebări frecvente.
Pentru accesul în aplicație este necesar un browser actualizat, iar pentru vizualizarea și semnarea electronică a documentelor .pdf trebuie să fie instalat utilitarul Adobe Reader versiunea minimă 11.0.14 sau Adobe Reader DC versiunea minimă 15 (2015).
Pentru testarea aplicației, orice persoană juridică poate fi înregistrată în sistem doar de către reprezentantul legal sau un împuternicit al acestuia, obligatoriu prin utilizarea propriului Certificat digital calificat pentru semnarea electronică a documentelor. Numai reprezentantul legal (sau împuternicit) al unei persoane juridice care dorește să depună o cerere de finanțare are nevoie de certificat digital calificat. Persoana respectivă trebuie să aibă fie calitatea de Reprezentant legal pentru acea instituție, fie împuternicire din partea Reprezentantului legal de a reprezenta instituția în relația cu autoritățile de gestiune (AM/OI) pentru entitatea și/ sau proiectul (proiectele) pentru care se solicită finanțare.
O persoană juridică va putea înscrie mai mulți utilizatori pentru completarea informațiilor din cererea de finanțare. Cei care vor contribui la elaborarea cererii de finanțare și, ulterior, la implementarea proiectului unei persoane juridice (ex. membri în echipa de proiect, consultanți etc.), nu au nevoie de certificat digital, dar vor avea nevoie să primească o validare în aplicație de la persoana juridică la care se asociază (mai precis de la reprezentantul legal/ împuternicit al acesteia).
Elaborată de către Ministerul Fondurilor Europene (MFE) împreună cu Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), aplicația facilitează schimbul electronic de informații între beneficiari și autoritățile cu atribuții în gestionarea fondurilor europene structurale și de investiții, acoperind funcțional cerințele a șapte autorități de management ale programelor operaționale, din trei ministere, pe principiul simplificării și uniformizării cerințelor.
Aplicația lansată astăzi este un produs cu totul nou, asumat executiv începând cu noiembrie 2015, dezvoltat și îmbunătățit ținând cont de experiența căpătată și pe baza lecțiilor învățate din testarea unor aplicații similare anterioare.
”MySMIS 2014 oferă beneficii pentru toate părțile implicate în procesul finanțărilor europene: potențialilor beneficiari le oferă un instrument online de depunere a cererilor de finanțare în mod transparent, cu eliminarea oricăror intermediari, administrației publice un instrument de culegere a datelor structurat, pentru a facilita nevoia de rapoarte cat mai amănunțite, și un sprijin pentru reducerea timpului de procesare a documentelor, iar beneficiarilor un mijloc prin care sunt la curent permanent cu etapele în care se află documentele depuse de ei în diferite stadii ale proiectului”, a afirmat Laurențiu Stelea, secretar de stat în Ministerul Fondurilor Europene.
Descarca de aici instructiunile de utilizare
Sursa: Ministerul Fondurilor Europene